Multiplikační akce v České republice
Typ akce: Seminář
Pořádající instituce: Střední škola automobilní a informatiky.
Cíle semináře:
Přenést produkty výsledků projektu 1 (PPR1) a výsledků projektu 2 (PPR2) na cílovou skupinu prostřednictvím osobních interakcí.
Monitorovat, hodnotit, hodnotit a aktualizovat výsledky projektu získáváním kritické zpětné vazby od profesionálů v příslušných oborech.
Zvýšit informovanost učitelů, školitelů, instruktorů, školicích orgánů pro odborné vzdělávání, školicích středisek pro odborné vzdělávání, univerzit a jednotlivců pracujících ve speciálním vzdělávání o studentech s poruchami učení, postižením a poruchami.
Zvýšit úsilí při naplňování potřeb jednotlivců souvisejících se vzděláváním žáků s poruchami učení a jejich rodičů.
Rozšířit pokrytí akademických institucí v národních a mezinárodních studiích.
Propagovat a sdílet výstupy projektu prostřednictvím komunikace a spolupráce s cílovými skupinami.
Přispívat k rozvoji technologií v odborném vzdělávání v ČR, partnerských zemích a dalších evropských zemích.
Informovat účastníky o fondech Evropské unie a příležitostech programu Erasmus+.
Hlavní předměty semináře:
Představení a šíření výsledků projektu.
Počet účastníků: 150
Délka: 150 minut
Cílové skupiny: Organizace pracující se studenty s poruchami učení, rodiče studentů, veřejné a soukromé školské úřady, akademici, další vzdělávací organizace a zástupci sektorů zabývajících se digitalizací a IT technologiemi.
Provedení události:
Většina účastníků byla pozvána z akce „Schola Pragensis“ a ředitel naší organizace přímo kontaktoval další odborné školy jako Střední průmyslovou školu elektrotechnickou na Ječném a Střední odbornou školu – Centrum odborné přípravy a Gymnázium na Poděbradský. Před akcí byla potvrzena účast.
Seminář byl rozdělen do tří bloků:
První relace:
Délka: 45 minut
Úvodní řeč paní Milana Vorla, po níž následovaly projevy hostů.
Prezentace výstupů projektu, zdůraznění cílů, výstupů a celkového cíle, stejně jako situace žáků s poruchami učení před a po projektových aktivitách.
Přestávka na kávu: 15 minut
Druhá relace:
Délka: 45 minut
Ukázka platformy Social-Vet 4.0, která ukazuje její užitečnost a inovace při řešení problémů studentů s učením. Účastníkům bylo ukázáno, jak se zaregistrovat a používat platformu.
Úvod do pedagogických her pro kódování, určené pro studenty s poruchami učení v organizacích odborného vzdělávání a přípravy. Účastníci mohli interagovat s hrami online nebo offline a na vlastní kůži si vyzkoušet, jak pomáhají při učení.
Přestávka na kávu: 15 minut
Závěrečná sekce:
Délka: 30 minut
Setkání s otázkami a odpověďmi, kde mohli účastníci klást otázky týkající se projektu a jeho výstupů, zajistit srozumitelnost a vyřešit případné pochybnosti.
Sběr odborné zpětné vazby pro další rozvoj výstupů projektu.
Výsledek:
Seminář usnadnil efektivní sdílení a šíření výsledků projektu, zvýšil povědomí a porozumění mezi cílovou skupinou. Účastníci se aktivně zabývali obsahem, poskytovali cennou zpětnou vazbu a vyjadřovali zájem o budoucí spolupráci. Akce úspěšně reagovala na potřeby různých zainteresovaných stran, od pedagogů po rodiče, tím, že poskytla komplexní přehled o výsledcích projektu a jejich aplikacích v reálných scénářích.