Výukové počítačové hry pro kódování pro studenty s poruchami učení v organizacích odborného vzdělávání a přípravy
Povaha výstupu a jeho významný přínos
Výsledek projektu 1: Výuka pomocí her pro studenty s poruchami učení
Inovace:
Projekt vyvinul sérii vzdělávacích her určených k výuce kódování pro studenty s poruchami učení v odborném vzdělávání. Tyto hry integrují herní dynamiku, psychologii a mechaniku a vytvářejí vysoce poutavé a motivační vzdělávací prostředí. Tento přístup je inovativní, protože se odklání od tradičních, textově náročných vyučovacích metod, které mezi těmito studenty často vyvolávají úzkost, k interaktivnějšímu a zábavnějšímu formátu.
Dopad:
Hry významně ovlivnily studenty tím, že zvýšily jejich zapojení a motivaci učit se kódování. Používání her pomáhá studentům lépe se soustředit a zvyšuje jejich schopnost učit se tím, že je tento proces zábavný. Předběžná zpětná vazba z různých zemí ukázala, že tyto hry snížily úzkost a zlepšily výsledky učení u studentů s poruchami učení.
Přenositelnost:
Hry jsou navrženy pro použití v různých vzdělávacích prostředích a lze je snadno přizpůsobit různým jazykům a učebním osnovám. Tím je zajištěno, že výsledky projektu mohou být přeneseny do jiných vzdělávacích institucí a zemí, což podporuje široké přijetí učení založeného na hrách.
Některé příklady her:
Počet párů:
Zaměřuje se na výuku základních aritmetických a srovnávacích operátorů.
Využívá interaktivní úkoly, které studentům pomáhají porozumět základním koncepcím programování prostřednictvím praktických cvičení.
Astro Code Adventures:
Učí logiku kódování a rozhodování prostřednictvím činností při řešení bludišť.
Zahrnuje zpětnou vazbu v reálném čase a přizpůsobivé úrovně obtížnosti, aby udržela zapojení a vhodně vyzvala studenty.
nezlob se:
Cílem projektu webové aplikace „Nezlob se“ je nejen poskytnout digitální verzi oblíbené deskové hry, ale také využít hru jako nástroj pro výuku základů programování. Prostřednictvím interaktivních výukových modulů integrovaných do hry se uživatelé naučí klíčové koncepty programování a algoritmického myšlení. Tyto moduly nabízejí ukázky a praktická cvičení, která uživatelům umožňují lépe porozumět teoretickým principům programování prostřednictvím konkrétních herních situací a úkolů.
Hra „Don't Be Mad“ je navržena tak, aby hráčům poskytla interaktivní a zábavný způsob, jak se naučit programovat. Po každé lekci následuje cvičný test, ve kterém uživatelé píší svůj vlastní kód pro řešení herních problémů. Tento přístup umožňuje uživatelům okamžitě aplikovat své nabyté znalosti ve scénářích reálného světa, čímž se zvyšuje jejich schopnost porozumět a implementovat programovací techniky. Projekt tak nejen podporuje zábavu a soutěživost, ale přispívá i k rozvoji technických dovedností a logického myšlení, což je cenné pro osobní i profesní růst uživatelů.
Project I Code the Future: Poskytuje komplexní platformu pro výuku kódování prostřednictvím gamifikovaných lekcí a aktivit. Zahrnuje různé zdroje a nástroje na podporu studentů a učitelů v procesu učení.
V tomto rámci výsledků „Pedagogické počítačové hry pro kódování pro studenty s poruchami učení v organizacích odborného vzdělávání a přípravy“ bylo vyvinuto celkem 10 her, kterými jsou: nezlob se (hra ludo), Vesmírná střílečka, Astro Code Adventures, Brick Breaker, Závodní hra, Hra Jedlé Nejedlé, Hra s barvami, Střílečka asteroidů, Vytvořte kód, Číselné dvojice. Každá z těchto her posiluje a učí základy kódování. Kromě toho má každá hra vysvětlení na našich webových stránkách projektu. ( https://icodefuture.cz/cz/result.aspx?Id=24)
Rozdíl mezi plánovaným a realizovaným:
Původní plán se soustředil na vytvoření omezeného počtu her; na základě pozitivní zpětné vazby a vysoké úrovně zapojení byl však projekt rozšířen o další hry a další funkce, jako jsou adaptivní výukové cesty a možnosti vylepšené dostupnosti. Tato úprava byla provedena tak, aby lépe vyhovovala potřebám studentů a zajistila, aby hry byly co nejúčinnější a inkluzivní.
Závěr
Projekt úspěšně využil inovativní přístup gamifikace ke zlepšení výuky pro studenty s poruchami učení. Významný dopad na zapojení studentů a výsledky učení spolu s přenositelností her napříč různými vzdělávacími kontexty podtrhuje úspěch projektu a potenciál pro širší přijetí. Úpravy provedené během implementace zajistily, že výstupy projektu byly ještě efektivnější a inkluzivnější a reagovaly na specifické potřeby cílové skupiny.